Travni tepih ali travna ruša
Kakšno vrsto trate naj naročim?
- Za šport in igro: kratek čas regeneracije in velika odpornost.
- »Sončna« trata (Trstikasta bilnica): močna, gosta in temnejša trata; prava paša za oči na vrtu
Vse sorte so primerne za košnjo z robotskimi kosilnicami!
__________________________________________
Ali obstaja minimalna količina naročila?
Najmanjša količina naročila je 30 m².
__________________________________________
Kakšne so dimenzije zvitka?
Velikosti zvitkov se lahko nekoliko razlikujejo glede na vreme. En zvitek vedno ustreza 1 m². Dimenzije zvitka so:
- Dolžina približno 100 cm
- Širina približno 50 cm
- Debelina travnega tepiha cca 1,5 – 2,5 cm (trava nad tem; podzemlje 2 cm pod robovi).
Koliko tehta zvitek?
Odvisno od vremena v času pobiranja, v povprečju med 10 kg – 15 kg.
__________________________________________
Ali lahko naročim tudi primerno gnojilo?
Da. Med postopkom naročanja lahko naročite ustrezno količino naslednjih vrst gnojil: aktivator tal, začetno gnojilo, sezonsko gnojilo (pomladno, poletno in jesensko gnojilo). Vsa ponujena gnojila najdete tukaj.
__________________________________________
Kaj še moram vedeti?
Pomembno je vedeti, da je trava naravni proizvod. »Naravni proizvod« pomeni tudi, da so na travniku morda listi, želod ali nekaj trav, ki tja pravzaprav ne sodijo.
Debeline trave so lahko različne. Lahko se pojavijo tudi luknje in strgani zvitki, ki pa se zarastejo hitro po polaganju. Upamo na vaše razumevanje. Nobena od teh stvari ne bo vplivala na kakovost vaše trate.
Dostava
Ali dostavljate vse leto?
Skoraj. Mi natančno poskrbimo, da je trava rezana zato jo obdelamo le tako, da ne izgubi kakovosti. Luščenje opravimo le takrat, ko ni toplejše od 30 stopinj oziroma ni dolgotrajne prizemne zmrzali.
Vedno pa pazimo, da vaša trata med transportom ne izgubi na kakovosti. Sezona se običajno začne februarja in konča novembra/decembra.
__________________________________________
Ali se za transport zvitkov travnika uporabljajo plastične mreže?
Ne! Zaradi varovanja okolja vsakega zvitka posebej ne mrežimo v plastične mreže. Posledično pa se lahko zgodi, da se posamezne trave med transportom strgajo ali izgubijo stabilnost. Vendar to ne zmanjša kakovosti valjane trate, le polaganje je nekoliko težje.
Zaradi premikanja med transportom v viličarju se ni mogoče vedno izogniti manjšim poškodbam, ki jih povzročijo kolesca. Priporočamo, da naročite 3-5 % več od velikosti vaše trate, tudi zaradi odpadkov pri polaganju.
__________________________________________
Na kaj še pazimo?
Pomembno: Če je temperatura nad 15°C, je treba trato še na dan dostave položiti. Če to ni mogoče, trato shranite v senco in jo nenehno vlažite. Če je mogoče, zvitke vzemite s palete in jih razprostrite, saj se lahko pri zvijanju hitro segrejejo. Tudi pri temperaturah pod 15°C je treba zvitke odstraniti s palete, če trate ni mogoče položiti takoj. S tem se prepreči nabiranje toplote znotraj sklada valjane trate, ki ogroža valjano trato.
____________________________________________________
Ali lahko določim želeni datum dostave?
Da, to je načeloma možno od torka do petka – razen ob praznikih in dan po prazniku.
V 9 od 10 primerov dosežemo želeni rok dostave. Zamude – na primer zaradi slabega vremena, prometnih zastojev – seveda nikoli ni mogoče popolnoma izključiti, so pa zelo redke. V tem primeru naročnika kontaktiramo. V redkih primerih je možno dostavo opraviti zvečer pred polaganjem. To ne poškoduje same trate. Nasprotno. Tako je pripravljena čez noč pri prijetni temperaturi zjutraj. Tudi o tem naročnika obvestimo vnaprej, po telefonu ali elektronski pošti.
__________________________________________
Ali moram biti prisoten pri dostavi?
Ne, to ni potrebno. Z nakupom nam in špediterju daste parkirno dovoljenje. Voznik brezplačno raztovori vaše naročilo ob rob dostavne poti.
Priporočamo pa, da dobavo preveri tretja oseba, saj se tako potrdi skladnost naročila. O morebitnih neskladjih glede popolnosti, količine, kakovosti in stanja ali kakršne koli poškodbe trate pri transportu nas takoj obvestite, po možnosti s smiselnimi slikami celotne palete in travnih tepihov na njem. Kasnejša reklamacija ni možna.
Polaganje in vzdrževanje
Kako polagam trato?
To je zelo enostavno, samo uporabite naša Varpolova navodila. Tukaj so navodila po korakih, vključno s pripravo in namestitvijo.
__________________________________________
Kako skrbim za trato?
Pri Varpolu smo za vas pripravili tudi natančna navodila, v katerih najdete vse informacije na temo nege trate: Vodnik za popolno nego trate.
Koliko trate potrebujem?
Doma preprosto izmerite površino trate, ki jo želite ponovno posaditi. Upoštevajte tudi odpad!
Pri kvadratnih in pravokotnih površinah upoštevajte 2 – 3 % odpada. Pri območjih z ovinki, potmi ali robovi ležišča računajte na 3 – 5 % »odpada«.
__________________________________________
Katera orodja potrebujem za polaganje travne ruše?
Skoraj nobenega. Po površini, kjer se polaga nova travna ruša ne smete hoditi. Če pa je to neizogibno, vzamete desko (po kateri boste hodili), da vas to obvaruje pred odtisi stopal na travni ruši. Stari vrtni/kuhinjski noži so idealni za skrajšanje dolžine travnih tepihov. Na koncu novo položeno trato na rahlo povaljate in obilno zalijte.
Za večje vrtove je za pripravo podlage primerna uporaba freze in – če je na podlagi stara trava – rezalnika za travo, ki si jo lahko izposodite v lokalni izposoji strojev ali strojni trgovini.
__________________________________________
Potrebujem pomoč pri polaganju – kaj je treba upoštevati? J
Ekipo Varpol J za polaganje travnih ruš naročite pravi čas. Termini za letošnjo pomlad se že hitro polnijo.
__________________________________________
Ostali nasveti za vzdrževanje travnega tepiha…
Travo redno in v izobilju zalivajte. Po trati se prvih nekaj dni po polaganju ne sme hoditi. Ko dolžina travnega tepiha doseže okoli 6 cm je mogoče po trati previdno hoditi.
Košnja je možna po 7-10 dneh in dolžini stebla najmanj 6 cm. Trata naj bo že rahlo ukoreninjena. To lahko enostavno preverite tako, da previdno povlečete za vogal travnega tepiha in ga privzdignete.
Še kakšno vprašanje?
Obrnite se na našo podporo.
Po telefonu 068 924-111, povratnem klicu, e-pošti – info@varpol.si in vam bomo z veseljem pomagali odgovoriti na vaše vprašanje.